Encéphalite:

If you are really like me, then before you leave tomorrow, or when you're just ready to shut the door of taxi and have alresdy said goodbye to everyone else and there's not a thing left to say in this life, then , just this once, turn to me, even in jest, or as an afterthought, which would have meant everything to me when we were togethere, and, as you did back then, look me in the face, hold my gaze, and call me by your name.


如果你真的喜欢我,那么在你明天离开之前,或当你已经向所有其他人说过再见,此生已无其他话可说,准备关上出租车门的瞬间,那么,就这一次,转身面对我,即便用开玩笑的语气也好,或是当做无意间想起——当我们在一起时那对我来说意味着整个世界——就像你过去做的那样,看着我的脸,握紧我的目光,然后以你的名字呼唤我。


评论
热度(24)

© Pluto | Powered by LOFTER